dimarts, 8 de desembre del 2009

Virus i les seues estratègies


Els virus depenen de la cèl.lula en la qual s'ospeden. Sense ella no podrien sobreviure. Quan una cèl.lula s'infecta, activa una respota contra eixe virus. La resposta consisteix en què un ARN missatger isca del nucli de la cèl.lula pels porus que hi ha i així produisca proteïnes per a evitar la reproducció del virus.
Fa poc, en un estudi publicat en el Journal of Cell Science, es diu que la proteasa 2A del virus de la polio produeix una espècie de bloqueig dels porus del nucli i per tant, l'ARN missatger no pot ixir del nucli provocant que no es produisquen les proteïnes que lluiten cntra el virus.
No obstant això, algunes cèl.lules del sistema inmunològic produixen interferón gamma (IFN-y) que fa que augmente la Nucleoporina (98) que té com a funció el correcte manteniment dels porus.

La notícia original és de plataformasinc.
A més, he trobat un vídeo on s'explica com funcionen els virus, el problema és que està en anglés:


2 comentaris:

Inma ha dit...

El post es muy interesante , lo que más me llama la atención es como va evolucionando la ciencia y como va mejorando nuestro conocimento sobre lo que ocurre en el interior del cuerpo.

Noel ha dit...

Sin duda los virus son perjudiciales para los seres humanos y por eso un mejor estudio de ellos nos ayudará a luchar mejor contra ellos, aun así decir tambien que hay estudios que reconocen que usando virus se pueden curar enfermedades, principalmente bacteriológicas, así que si seguimos estudiándolos podremos encontrar más usos clínicos y mejorar nuestra calidad de vida.